consells per passar la ITV

La Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) és una revisió obligatòria que determina l’estat de l’automòbil i estableix si és adequat per circular o no amb aquest, en funció de si els elements del cotxe estan en bon estat o suposen un perill pel conductor i per la resta de vehicles. Us donem 10 consells que us facilitaran aquest tràmit.

  1. Duu tota la documentació: per passar la ITV hauràs de presentar la Targeta d’Inspecció Tècnica del Vehicle i el Permís de Circulació. A més a més, l’estació haurà de comprovar que el teu cotxe té un segur en vigor connectant-se a la base de dades de la DGT. És recomanable portar el rebut del banc per si falla el sistema.
  2. Demana cita previa: a través de la web de qualsevol estació de servei o per telèfon. Així evitaràs cues, ja què són un mínim de 20 minuts per cotxe.
  3. Compte amb els foradets al parabrises: especialment si es troben a l’àrea de visió del conductor i han provocat una esquerda. Els inspectors ho poden considerar com un defecte greu i suspendre la ITV.
  4. I amb l’enllumenat: és l’apartat on es produeixen més errades, tant lleus com greus. Encara que un cotxe estigui perfecte pot no passar la ITV per defectes greus en els dispositius d’il·luminació.
  5. Vigila els paracops: comprova que estiguin ben subjectes i no tinguin vores tallants.
  6. Vés amb el cotxe net: tant per dins com per fora. Causar una bona impressió pot fer més permissius els inspectors.
  7. Comprova que les matrícules estan ben subjectes, no tenen nombres borrosos i no estan doblegades: no superaràs la inspecció si l’inspector considera que dificulten la identificació del vehicle.
  8. Controla els retrovisors: no passaràs la ITV si no estan ben subjectes o estan trencats, són fonamentals per la seguretat.
  9. Els eixugaparabrises són la clau: han d’estar en bon estat i amb líquid en el dipòsit, sinó obtindràs un resultat desfavorable en la qualificació.
  10. Para especial atenció a les rodes: la seva mida ha de coincidir amb la què apareix com homologada en la fitxa tècnica, la banda de rodar deu tenir una profunditat de més de 1,6mm i no tenir res tallat o deformacions.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *


*

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Conoce cómo se procesan los datos de tus comentarios.