Diagnosticar avaries segons els fums (II)

En el article anterior t´expliquem algunes possibles causes sobre les avaries que provoquen que

s´expulsi un bloc compacte de fum blanc per el tub d´escapament.

Com et vam prometre, aquí t´explicarem les avaries que provoquen un fum negre o gris fosc i de color blavós.

Fum negre o gris fosc

En els motors dièsel, al accelerar podem veure que s´expulsi una gran quantitat de fum negre. El més habitual és que es tracte de restes de sutge que havien quedat emmagatzenats en els conductes d´escapament. Sol passar quan es condueix en marxes molt llargues o en ciutats a revolucions baixes. No obstant, l´excés de fum negre es pot produir a una inyecció de combustible excessivament llarga.

Si es tracta de motors de gasolina i el fum de tub d´escapament surt negre ens está indicant que la barreja es massa rica, és a dir que té més combustible que aire i que el motor no és capaç de cremar-lo. ¿La causa? Hi ha moltes, per això és recomanable fer un estudi complet del vehicle tot i que habitual sería que algun sensor estiguí afectant a la gestió de la barreja o que el filtre d´aire estigui obstruit.

En el següent article t´explicarem les avaries que provoquen fum blavós. ¡No t´ho perdis!

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *


*

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Conoce cómo se procesan los datos de tus comentarios.