Els avantatges dels neumàtics d’hivern

Els neumàtics d’hivern són una alternativa a les cadenes. Poden ser un 10% més cars que els mixtes però són la millor opció pels conductors que circulen freqüentment per zones fredes i amb neu, sobretot durant els mesos de novembre a març. Encara no coneixes els seus avantatges? Te’ls expliquem:

  • Ofereixen una millor capacitat de tracció i major adherència tant a carreteres mullades, gelades, amb neu o fang i amb temperatures sota el 7ºC.
  • La distància de fre en terra mullat a 80 km/h és 6 metres menor que amb un neumàtic d’estiu, mentre que en neu a 50 km/h la diferència és de 31 metres.
  • Legalment són una alternativa a les cadenes.

Com es poden reconèixer els neumàtics d’hivern? Han de dur la inscripció M+S, MS p M&S (‘Mud and Snow’ o ‘Barro y nieve’) i el pictograma amb una muntanya de tres pics i un floquet de neu a l’interior (3PMSF o ‘Three Peak Mountain Snow Flake’). Aquest últim és l’única prova de que s’han homologat després de comprovar les seves prestacions sobre la neu i altres condicions pròpies de l’hivern.

Els neumàtics d’hivern especials per la neu han de tener una capacitat de velocitat igual o superior a la màxima que es preveu pel vehicle, o no inferior a 160 km/h si la velocitat màxima del vehicle és aquesta. Encara que està permès circular amb només dos neumàtics d’hivern a l’eix motriu, es recomana muntar els quatre neumàtics per evitar la diferència d’adherència entre els eixos.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *


*

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Conoce cómo se procesan los datos de tus comentarios.