Les averies que provoques tu mateix al cotxe

Fins i tot el model de cotxe més avançat, desenvolupat i fiable pot fallar si no s’utilitza de la manera adequada, ja què malgrat l’experiència, tots els conductors adquireixen hàbits dolents a l’hora de conduir que poden afectar al vehicle i al seu funcionament. Per tal de mantenir-lo en bon estat i evitar despeses extra en les visites al taller, us donem alguns consells per fer un bon ús de l’automòbil i evitar determinades averies.

Si no revises les pressions dels neumàtics de forma periòdica pots provocar:

  1. Que els neumàtics es desgastin de forma irregular.
  2. Que pateixis una punxada en marxa, que també podria derivar en un accident i fer malbé la llanta per rodar sobre el terra sense la goma del neumàtic.

Reparar un neumàtic o una llanta costa des de 60 euros i fer el corresponent amb els desperfectes de la carrosseria, des de 90 euros. Per evitar aquesta situació acostuma’t a revisar la pressió dels neumàtics, al menys un cop al mes.

Si no tens en compte la temperatura del cotxe quan acceleres…

Si el motor porta estona apagat i està fred, gran part de l’oli queda estancat al càrter. Per això, el propulsor necessita uns segons quan arranquem per tal d’arribar a tot el sistema i aconseguir una millor lubricació. Si s’accelera el cotxe excessivament quan el motor no s’ha escalfat es provoca un major desgast intern d’aquest i dels seus components (cilindres, guies de vàlvules…), el que pot reduir la seva vida útil en més del 50%. Reparar un motor desgastat val al voltant dels 900 euros. Per tant, si el motor està fred, espera’t uns 10 segons abans de començar a circular i després accelera sempre de forma progressiva.

Si a un semàfor mantens trepitjat el pedal del embragatge pots…

Mantenir trepitjat el pedal a fons, encara que no hi hagi moviment, sempre es produeix alguna mena de fregament a les parts internes, afectant així tant al disc i a les peces que actúen sobre aquest. El cost de la reparació oscil·la els 400 euros. Per evitar aquesta situació deixa el cotxe en punt mort i sense trepitjar l’embragatge.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *


*

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Conoce cómo se procesan los datos de tus comentarios.