Trencaré la meua caixa de canvis si em salto marxes?

44941015 - hand of the driver on manual gear shift knob

La majoria de conductors segurament hem realitzat alguna vegada un salt de marxes per circunstàncies de la conducció. Una reducció de 4ª a 2ª al enfrontar-nos a una pendent molt elevada o viceversa. El dubte es: fins a quin punt perjudica això a la mecànica del nostre cotxe?

La resposta es que, teòricament no tendria per què passar res si fem aquest canvi correctament. Saltar-se marxes provoca que tinguem que ser encara més fins en el joc de peus entre embragatge i accelerador per a evitar grans esforços al embragatge. A més si baixem bruscament la marxa hi ha que comptar amb el corresponent augment de les revolucions i mai permitir que el cotxe supere el límit.

La pràctica de “ saltar-se les marxes” pot ser útil i no té perquè convenir un dany a la mecànica del nostre automòbil. Però sempre hem de ser responsables, al igual que amb el canvi de marxes normal, en fer-ho amb la màxima reponsabilitat de cara a la nostra caixa de canvis  i la resta del nostre equipament mecànic. És a dir: fes-ho només si el moment ho requereix i estàs segur de que ho faràs amb seguretat.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *


*

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Conoce cómo se procesan los datos de tus comentarios.